Kenti istila ettiler! İhmal var diyen vatandaş: Çocuklarımız yara içinde

Gündem (Web Sitesi) - Web Sitesi | 24.06.2026 - 11:40, Güncelleme: 24.06.2026 - 11:40
 

Kenti istila ettiler! İhmal var diyen vatandaş: Çocuklarımız yara içinde

Adana'da, Büyükşehir Belediyesi'nin zamanında ilaçlama yapmadığını iddia eden vatandaşlar kent genelinde sivrisinek istilası yaşandığını söyleyerek duruma tepki gösterdi.

Edinilen bilgiye göre, kent genelinde sıcakların başlamasıyla birlikte özellikle akşamları ortaya çıkan sivrisinekler nedeniyle vatandaşlar zor anlar yaşıyor. Adana Büyükşehir Belediyesi'nin sineklerin larva döneminde ilaçlama yapmadığını öne süren vatandaşlar evde pencere açamadıklarını söyledi. Merkez Yüreğir ilçesine bağlı Kiremithane ve Şehit Erkut Akbay ile Çamlıbel mahallerinden geçen Sarıçam Deresi de yeteri kadar temizlenmediği için bu kanal etrafında evleri olan vatandaşlar sivri sineklerin arı gibi koloni halinde dolaştığını ifade ederek duruma tepki gösterdi.  "ÇOCUKLARIMIZA HASTALIK YAYILIYOR" Mahalle sakinlerinden Emin Kılıç, bölgede uzun süredir ilaçlama yapılmadığını iddia ederek, çocuklarının sağlık sorunları yaşamaya başladığını ifade etti. Belediyelerden hiçbir yardım göremediklerini belirten Kılıç, "Kurutulmuş bir kanal olmasına rağmen sinek larvalarıyla dolu. Çocuklarımıza hastalık yayılıyor. 3 çocuğumu hastaneye götürdüm. Çocukların vücudunu görseniz yara içinde kalmış. Akşam olunca zaten kokudan da duramıyoruz. Ailemizle bir yürüyüşe bile çıkamıyoruz. Çünkü sinekler koloni halinde hareket ediyor. Suyu dezenfekte etmeleri gerekiyor ama yapmadılar. Suyun rengi değişti, her yer balçık içinde kaldı. Evimizde pencere açamıyoruz. Biz 1 ay önceden klimaları açtık." diye konuştu.  "VÜCUDUMUZDA KABARMADIK YER KALMADI" Bir diğer mahalle sakini Mustafa Sezen ise bölgede yapılan ilaçlamaların yetersiz olduğunu öne sürerek, "Karşı tarafta ağaçlar kesildi ama bu tarafta kesilmedi. Sinekler de ağaçların içinde toplanıyor. Eskiden ilaçlama yapıldığı zaman kokuyu alırdık. Şimdi yapılan ilaçlamada koku gelmiyor ve sadece su atılıyor. Kanalın içerisinde bulunan yosunlar nedeniyle midemiz bulanıyor. Sinekler vücudumuzda kabarmadık yer bırakmadı. Sineklere baş edemiyoruz. Türkiye'nin en büyük köyünde oturuyoruz." ifadelerine yer verdi.  VATANDAŞLAR ÇÖZÜM BEKLİYOR Mahalle sakinleri, sivrisinek ve kötü koku sorununun bir an önce çözülmesi için yetkililerden ilaçlama çalışmalarının artırılmasını ve kanal çevresinde temizlik ile dezenfeksiyon yapılmasını istedi.
Adana'da, Büyükşehir Belediyesi'nin zamanında ilaçlama yapmadığını iddia eden vatandaşlar kent genelinde sivrisinek istilası yaşandığını söyleyerek duruma tepki gösterdi.

Edinilen bilgiye göre, kent genelinde sıcakların başlamasıyla birlikte özellikle akşamları ortaya çıkan sivrisinekler nedeniyle vatandaşlar zor anlar yaşıyor.

Adana Büyükşehir Belediyesi'nin sineklerin larva döneminde ilaçlama yapmadığını öne süren vatandaşlar evde pencere açamadıklarını söyledi.

Merkez Yüreğir ilçesine bağlı Kiremithane ve Şehit Erkut Akbay ile Çamlıbel mahallerinden geçen Sarıçam Deresi de yeteri kadar temizlenmediği için bu kanal etrafında evleri olan vatandaşlar sivri sineklerin arı gibi koloni halinde dolaştığını ifade ederek duruma tepki gösterdi. 

"ÇOCUKLARIMIZA HASTALIK YAYILIYOR"

Mahalle sakinlerinden Emin Kılıç, bölgede uzun süredir ilaçlama yapılmadığını iddia ederek, çocuklarının sağlık sorunları yaşamaya başladığını ifade etti.

Belediyelerden hiçbir yardım göremediklerini belirten Kılıç, "Kurutulmuş bir kanal olmasına rağmen sinek larvalarıyla dolu. Çocuklarımıza hastalık yayılıyor. 3 çocuğumu hastaneye götürdüm. Çocukların vücudunu görseniz yara içinde kalmış. Akşam olunca zaten kokudan da duramıyoruz. Ailemizle bir yürüyüşe bile çıkamıyoruz. Çünkü sinekler koloni halinde hareket ediyor. Suyu dezenfekte etmeleri gerekiyor ama yapmadılar. Suyun rengi değişti, her yer balçık içinde kaldı. Evimizde pencere açamıyoruz. Biz 1 ay önceden klimaları açtık." diye konuştu. 

"VÜCUDUMUZDA KABARMADIK YER KALMADI"

Bir diğer mahalle sakini Mustafa Sezen ise bölgede yapılan ilaçlamaların yetersiz olduğunu öne sürerek, "Karşı tarafta ağaçlar kesildi ama bu tarafta kesilmedi. Sinekler de ağaçların içinde toplanıyor. Eskiden ilaçlama yapıldığı zaman kokuyu alırdık. Şimdi yapılan ilaçlamada koku gelmiyor ve sadece su atılıyor. Kanalın içerisinde bulunan yosunlar nedeniyle midemiz bulanıyor. Sinekler vücudumuzda kabarmadık yer bırakmadı. Sineklere baş edemiyoruz. Türkiye'nin en büyük köyünde oturuyoruz." ifadelerine yer verdi. 

VATANDAŞLAR ÇÖZÜM BEKLİYOR

Mahalle sakinleri, sivrisinek ve kötü koku sorununun bir an önce çözülmesi için yetkililerden ilaçlama çalışmalarının artırılmasını ve kanal çevresinde temizlik ile dezenfeksiyon yapılmasını istedi.

Adana HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve birebirhaber.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.